"Er was eens..." Een afscheidsbrief van ben
Vijf jaar.

Bijna vijf jaar geleden, toen ik nog in de eerste zat, begon ik met MiraMagia nadat ik een mailtje kreeg van Travian dat de Nederlandse server openbaar was geworden - als ik het me goed herinner zo rond oktober.

Jarenlang bleef ik spelen, al begon ik de afgelopen 2-3 jaar wel wat te minderen. Vorig jaar stopte ik er zelfs helemaal mee omdat ik gewoon niet meer de tijd (en zin?) had om te blijven spelen.

En dat ben ik ook, jammer genoeg, niet van plan.

Gisteren ging ik mijn oude schriften doorkijken, tot ik een oud blaadje tegenkwam, beklad met stift- en pennenkrassen.

Op dit blad stond ook een gedicht dat ik een keer maakte tijdens een economieles, iets minder dan drie jaar geleden.

Ik had het gedicht geplaatst op het forum, alleen was het niet overgeplaatst nadat alle forums een geheel werden.

Dus als dankjewel voor al die goede herinneringen en blije momenten die jullie mij gegeven hebben heb ik hier als allerlaatste keer ooit mijn gedicht.

De Springende Kikker
Er was eens een kikker
In een land hier ver vandaan
Die springen wou
Springen naar de maan

Hij sprong en hij sprong
Maar het viel niet mee
Hij kwam maar bij een meter
Misschien zelfs twee

Dag in en dag uit
Sprong hij maar door
Hij wou de eerste op de maan zijn
Maar iemand was hem voor

Uiteindelijk kwam hij op de maan
En wat moest hij dan?
Hij dacht en hij dacht
En toen zag hij een man

Wat er toen gebeurde is niet normaal*
De kikker vond zichzelf heel maf
De man tilde hem op
En gooide hem zo van de maan af

De kikker viel en viel
Terug naar de aarde
Hij belande in het water
Zijn leven had geen waarde

De kikker verdronk
Niemand weet wat hij had gedaan
En zo weet niemand van
De eerste kikker op de maan

*Dit gedeelte had ik al die jaren geleden anders gedaan, maar dat staat niet op het blaadje en ik weet het niet meer dus hier moeten jullie het maar mee doen D:

Iedereen bedankt voor de geweldige tijd!
~ben4433/Tijmen